عَنْ وَائِل بن حُجرٍ رضي الله عنه قَالَ:
صَلَّيْتُ مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، فَكَانَ يُسَلِّمُ عَنْ يَمِينِهِ: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ»، وَعَنْ شِمَالِهِ: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ».
[حسن] - [رواه أبو داود] - [سنن أبي داود: 997]
المزيــد ...
از وائل بن حُجرٍ رضیاللهعنه روایت است که گفت:
با پیامبر صلیاللهعلیهوسلم نماز خواندم، پس ایشان به سمت راست خود اینگونه سلام میدادند: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ»، و به سمت چپ خود: «السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللَّهِ».
[حسن است] - [به روایت ابوداوود] - [سنن ابیداوود - 997]
پیامبر صلیاللهعلیهوسلم هرگاه میخواستند از نمازشان خارج شوند (آن را به پایان برسانند)، به سمت راست و چپ خود سلام میدادند؛ به این صورت که چهرهٔ خود را به سمت راست برمیگرداندند و میفرمودند: «السلام عليكم ورحمة الله وبركاته»، و به سمت چپ خود نیز با برگرداندن چهره به سمت چپ سلام میدادند و میفرمودند: «السلام عليكم ورحمة الله».